Snel beter leren opdrukken/pompen

Opdrukken, een lastige oefening voor de meesten, maar nochtans één van de meest superieure oefeningen voor uw bovenlichaam en core. Als het van ons afhangt zou iedereen wekelijks x-aantal keer moeten pompen, echter gezien dit voor velen als een taak wordt gezien, wordt deze oefening vaak overgeslagen. Echter, we kunnen dit met een paar eenvoudige tools en stappen oplossen, zodanig u, in no time, de Push-up King van de Gym wordt.

 

 

Push-up 101

Begin in de plankpositie. Zet je armen wat breder dan je schouders en ga op je tenen staan. Zorg dat je rug goed recht is en trek je buik in. Zak nu naar beneden door je armen, zorg ervoor dat je tijdens het opdrukken niet je armen naar buiten drukt, maar je ellebogen naar binnen brengt. Als je de ellebogen naar buiten drukt, overbelast je je schoudergewricht en heb je meer kans op vervelende blessures. Rust niet op de grond, maar houd je spanning net boven de grond, en duw jezelf daarna weer omhoog. Houd constant je rug mooi recht voor een goede push-up.

 

 

Start Small

Nu, wat als je de standaard vorm van opdrukken nog niet kunt omdat je bv. last hebt van blessures of onvoldoende getraind bent. Vergeet niet dat pompen geen gemakkelijke oefening is en het vergt vooral veel spierkracht van je bovenlichaam. Het is dus compleet normaal als je wat moeite hebt met het uitvoeren van de perfecte push-up.

Maar gelukkig zijn er bepaalde alternatieve oefeningen die je kunnen voorbereiden op het pompen.

 

De Muur Variatie

beter leren opdrukken push up pompen muur wall tuff guy

Normaal doe je een push-up van op de grond, maar kunt deze ook tegen de muur doen. Je hoeft zo niet je hele gewicht op te tillen, zodat het gemakkelijker is om meerdere herhalingen te doen. Wanneer je de push-up tegen de muur doet, is het belangrijk om er voor te zorgen dat je in een hoek tegenover de muur staat, op die manier moeten je spieren nog steeds werken. Deze variant is ideaal voor mensen die willen leren opdrukken, omdat je er wat kracht  en techniek mee ontwikkelt. Het is een prima manier om te beginnen, zonder je spieren en gewrichten te overbelasten.

 

De Knie variatie

beter leren opdrukken push up knie knee pompen tuff guy

De volgende variatie is die vanop de knieën. Belangrijk tijdens het uitvoeren van het pompen op de knieën is dat we steeds onze rug recht houden en onze core opspannen. Ook hier zul je merken dat je niet je hele gewicht moet opdrukken, maar deze variatie zal al iets zwaarder zijn dan de voorgaande.

 

Bench Bazooka variatie

Bench Bazooka hulp bij opdrukken pompen push up Tuff Guy

Om gemakkelijker en rapper vooruit te gaan in het proces naar de perfecte push up, kunnen we ook tools gebruiken om ons te helpen. Eén van de beste tools om ons hierbij te helpen is de Bench Bazooka - Level I . Zeer eenvoudig in gebruik. Je schuift de Bench Bazooka over je armen, tot boven je elleboog, gaat in de push-up positie gaan staan, de Bench Bazooka geeft u de ondersteuning, zowel tijdens de excentrieke (zakken) en concentrische (drukken) gedeeltes van het pompen, zodat u meer herhalingen kunt doen, zonder uw gewrichten extra te gaan belasten. Het helpt ook uw techniek te verbeteren door je armen in een efficiëntere druk positie te plaatsen. Doe deze om en u zult zien, de Bench Bazooka zal u razendsnel helpen om perfect te leren opdrukken. De Bench Bazooka - Level I is verkrijgbaar hier.

 

De Push up

Tuff Guy Push up leren opdrukken beter pompen

Alright, ready for the real deal, je hebt goed getraind en je bent er klaar voor. Nu is het een kwestie van te proberen zoveel mogelijk herhalingen te doen als je kunt. Echter een goede tip in het begin is nadat je niet meer kunt, je overschakelt naar de Bench bazooka variatie, en nadien er alles uithaalt tijdens de knie variatie. Maar blijf vooral proberen, je bent sterker dan je denkt en de ene dag zal het al beter lukken dan de andere.

 

One for the Tuff Guys

Decline Push up Tuff Guy beter leren pompen opdrukken

Ok so you're a Tuff Guy, waarom probeer je dan eens niet even deze variatie. De decline push up. Zet je voeten op een verhoog of bankje. Laat je rustig en gecontroleerd zakken met je hoofd richting de vloer. Eens je neus een paar centimeter van de vloer is verwijdert duw je jezelf terug op terwijl je ervoor zorgt dat je lichaam mooi recht blijft. Ook voor deze variant kun je gerust de Bench Bazooka gebruiken. Dit zal moeilijker blijven dan het gewone pompen maar zal je hier ook perfect helpen richting de perfecte decline push up.

 

 

En onthoud, er is altijd nog ruimte om te groeien en te verbeteren!

Bruce Lee Tuff Guy  snel leren push up opdrukken pompen

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Gino (dinsdag, 14 maart 2017 17:37)

    Met de benchbazooka kun je inderdaad je pomp-/opdrukprestaties serieus verhogen of terug in de mogelijkheid zijn om gewoonweg terug te kunnen opdrukken. Het product is zeer gebruiksvriendelijk en werkt echt. Probeer maar uit.